Home staging – przygotuj swoją nieruchomość na sprzedaż

Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Marketing internetowy – pierwsze kroki
Czerwiec 12, 2017
Pozycjonowanie lokalne - dotrzyj do Klientów z Twojej okolicy
Pozycjonowanie lokalne – Google Moja Firma i wiele więcej
Lipiec 28, 2017
Home staging - zadbaj o swoje mieszkanie

Home staging - przygotowanie nieruchomości

Pierwsze wrażenie jest czymś o co dbamy w wielu dziedzinach życia. Chcemy zrobić dobre wrażenie w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej, na damie, kiedy trafiamy na klubowe party, czy przy negocjacjach w procesie sprzedaży. Na pierwszym wrażeniu w dużej mierze bazuje również home staging – czyli proces dotyczący wszystkich prac, zmierzających do wywołania dobrego wrażenia na zainteresowanym znalezieniem domu, apartamentu, czy innej nieruchomości. Ci, którzy biorą pod uwagę zakup nieruchomości, najczęściej będą się kierować właśnie pierwszym wrażeniem, i wobec tego wypada zadziałać w taki sposób, by obszar z oferty wyglądał wspaniale. Nie wszystko będziemy w stanie przygotować sami, toteż warto skonsultować się z ekspertami od home stagingu. Do tego jeszcze dojdziemy – zacznijmy od omówienia historii i procesu ewolucji home stagingu.

Lata 70-te, USA…

W poszukiwaniu genezy home stagingu udajemy się do USA. To właśnie tam swoją działalność prowadziła Barbara Schwarz, właścicielka spółki, specjalizującej się w projektowaniu wnętrz. Jak się okazało – projektowanie wnętrz było zaledwie przystankiem w kierunku najważniejszej specjalizacji Barbary Schwarz. Już jako wprawna agentka nieruchomości, Schwarz nieustannie wypatrywała metod, na zwiększenie popularności oferowanych przez siebie lokali mieszkalnych wśród potencjalnych nabywców. W 1972 roku przyszło jej do głowy, aby dokładnie przygotować wnętrze jednej nieruchomości. Spróbowała wykonać wszystkie wymagane działania remontowe, posprzątać cały obszar i udekorować go tak, żeby nabywca mógł się nią zachwycić. Jak wyszło? Nieruchomość została sprzedana o wiele szybciej, niż ktokolwiek mógłby zakładać. Dlaczego tak się stało? Schwarz przekonała się, że przy rozjaśnieniu i optycznym powiększeniu pomieszczeń – pierwsze wrażenie prawdopodobnego kupującego jest dużo lepsze niż dawniej. Przez lata, Barbara Schwarz pozyskiwała podziw ekspertów od mieszkań w USA, a specjalizacja zwana home stagingiem weszła na stałe na rynek nieruchomości. Zgodnie z liczbami z oficjalnej strony internetowej Schwarz przeszkoliła już z home stagingu przeszło milion osób, a na pewno jest autorką ważnych treści z tej dziedziny.

Wielka Brytania i w końcu… Polska!

Przez lata home staging docierał do nowych kręgów w Stanach Zjednoczonych i przyjął się też w Wielkiej Brytanii, gdzie w większości przypadków mieszkańcy mówią na niego property presentation albo property styling. Zjednoczone Królestwo poznało się na home stagingu, dzięki show „House Doctor”, prowadzonemu przez Ann Maurice na Channel 5. Brytyjczycy podążyli za Amerykanami i dowiedzieli się, iż mogą dużo zarobić gdy przygotują odpowiednią ofertę dopiero po sumiennym zadbaniu o posesję.

W naszym kraju home staging zagościł już w XXI wieku. Wynikało to z tego, że ludzie szukali na rynku pracy swojego miejsca i co za tym idzie powstał nowatorski, wolny zawód – homestager. Szczególnie od 2009 roku, da się zauważyć zwiększony popyt na home staging przy sprzedaży/kupnie mieszkania.

Home staging dziś

Przez 45 lat, home staging przeobrażał się niemal codziennie, a wszystko przez to, że ulegały zmianie gusta ludzi, którzy działają na rynku nieruchomości. Barbara Schwarz wykreowała precyzyjny szablon, ale korzystający z niego musieli odpowiadać na nowe warunki zmieniającej się mody.

Gdy spojrzymy z perspektywy dnia dzisiejszego, home staging to nie są jedynie prace ulepszające wygląd domu. Home staging bowiem to po prostu wcielenie w życie idei marketingu, który polega – posiłkując się definicją zaproponowaną przez Philipa Kotlera, uznanego marketingowego guru – na „zyskownym dostarczeniu klientowi zadowolenia”.

Pole do popisu mają tutaj specjaliści od wizerunku, którzy mogą dla nas wykreować i opublikować ofertę, która przyciągnie uwagę potencjalnego Klienta. Już w czasach wprowadzania na rynek świeżej metody przez Barbarę Schwarz było jasne, że psychologia sprzedaży, oparta na zasadzie pierwszego wrażenia Klienta jest niezwykle istotna w procesie home stagingu, a oferta przyciągająca uwagę jest istotnym elementem, który jedynie może zmusić potencjalnego nabywcę do obejrzenia posesji. W dobie obowiązującego w wielu kręgach dostępu do internetu i otaczającego nas szaleństwa na punkcie Social Media – oferta musi być przygotowana zarówno pod kątem specjalistycznych portali, jak i gustów użytkowników Facebooka. Należy pamiętać, że wykonanie odpowiednich obrazów musi nastąpić już po właściwym przysposobieniu mieszkania. Co się na takie przygotowanie składa?

Udoskonalenie modelu Schwarz

Najważniejsze koncepcje Barbary Schwarz zakładały, że dużo zyskamy, powiększając optycznie pomieszczenia i rozjaśniając je. Dbać musimy o każdy detal – w tym na rozmieszczenie mebli, które nie mogą zagracać pokoi i blokować światła słonecznego. Zaskakujące jest, jak olbrzymia liczba osób nie pamięta o podstawowych kwestiach, takich jak usunięcie z pokoju walających się wszędzie ubrań, pojedynczych skarpetek oraz przewietrzenia pomieszczeń. Czynnikiem, który prawdopodobnie przekreśli nasz trud może być okropny zapach w domu – bez wątpienia odstraszy on Klienta.

Jeśli chcemy upewnić się, że proces home stagingu przebiegnie właściwie – lepiej sięgnąć po specjalistów z agencji nieruchomości, którzy postarają się, aby nasza posiadłość prezentowała się jak najlepiej.

Chcesz być na bieżąco ze światem nieruchomości? – mieszkania.torun.pl

Komentarze są wyłączone.