Marketing internetowy – pierwsze kroki

Kruszywa Warszawa – Kruszywa drogowe i budowlane – Tłuczeń Warszawa
Kruszywa – rodzaje i zastosowanie
Maj 14, 2017
Home staging - zadbaj o swoje mieszkanie
Home staging – przygotuj swoją nieruchomość na sprzedaż
Czerwiec 23, 2017
Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie

Marketing internetowy, nowoczesny marketing

Jak doskonale wiemy sieć internetowa niesie za sobą mnóstwo perspektyw w dziedzinie promocji. Nie jest to żaden przełom, ale w w tym konkretnym przypadku sprawdzi się świetnie. Marketing internetowy to obecnie potrzebna technika dla tych, którzy pragną wypromować swoją firmę w internecie. W dzisiejszym tekście omówimy co to jest marketing internetowy i jakie możliwości ze sobą niesie.

Aby wgłębić się w tematykę powiązaną z marketingiem w sieci, przypomnijmy sobie najpierw jak działa sam marketing. Niemało osób stawia to na jednej półce z propagowaniem konkretnego produktu, ale w praktyce jest to termin dużo szerszy. Proces marketingowy jest to wielopłaszczyznowa strategia, która ma nieść za sobą zyski w postaci dotarcia z nasza ofertą do możliwie jak największej grupy Konsumentów. Aby to miało miejsce, trzeba zadbać o wiele czynników, do których należą należyta komunikacja z rynkiem, skuteczne narzędzia do reklamowania, określenie grupy docelowej oraz ustalenie możliwości budżetowych. W czasie trwania procesu, obligatoryjna będzie systematyczna analiza postępów na rynku i reagowanie na potrzeby Odbiorców.

Marketing internetowy – pierwsze kroki

W nowoczesnym świecie powstała charakterystyczna branża marketingu – marketing on-line, zwany także e-marketingiem. Czemu jest tak istotny? Inwestorzy i właściciele spółek wchodzą z działalnością do internetu, aby zaczerpnąć korzyści z plusów internetu i pozyskać nowych Odbiorców. Marketing internetowy to zespół wszystkich zabiegów, które kojarzymy z tradycyjnej formy marketingu, ale do ich realizacji będziemy używać sieci on-line. Jeśli nasze działania będą skuteczne, to wówczas rozpoznawalność naszej korporacji w sieci znacznie ulegnie poprawie, a nasz podstawowy cel – promocja oraz tworzenie świadomości marki, idące w parze z jej korzystnym odbiorem zostanie osiągnięty. Podstawowym narzędziem, który wykorzystamy w marketingu on-line będzie witryna www naszej firmy. Spośród najbardziej charakterystycznych różnic między zwykłym marketingiem, a e-marketingiem podkreślamy w pierwszej kolejności rolę Odbiorcy. Nie jest ona w tym temacie pasywna, przeciwnie, ma on możliwość prowadzenia ciągłego dialogu, poprzez m.in. przekazywanie stanowiska na temat naszych działań oraz oddziaływanie na zmiany w naszej kampanii marketingowej.

Do powszechnych operacji, z którymi trzeba się zmierzyć przy dziedzinie marketingu internetowego należą m.in.:

– pozycjonowanie stron w internecie
– reklamy Google AdWords
– influencer marketing
– content marketing
– remarketing
– video marketing
– kampanie w mediach społecznościowych
– blogi
– e-mail marketing

Analizowaliśmy już dość konkretnie pozycjonowanie stron www, tymczasem niżej skoncentrujemy się na dwóch rodzajach marketingu w internecie – content marketingu oraz influencer marketingu, które mogą nam dać dużo korzyści.

Content marketing – przede wszystkim jakość

Ta branża marketingu internetowego będzie niesamowicie opłacalna, jeśli naszym celem jest znalezienie nowych Kontrahentów, lecz przede wszystkim –  zbudowanie z nimi długoterminowych i bazujących na wierności więzi. Jak to osiągnąć?

Content marketing bazuje w szczególności na zamieszczaniu w sieci treści o możliwie jak najwyższym standardzie. Nie chodzi tutaj przede wszystkim o jednowymiarowy przekaz reklamowy, ale o wywołanie poruszenia u Nabywcy, który zdecyduje się zostać z naszą spółką na stałe. Oczywiście wiele zależy w tym momencie od grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć. Treść musi być dograna do jej upodobań, tradycji i co ponadto ważne – zwyczajów kulturowych. Content marketing widywany jest w różnych formach, np.:

– artykuły merytoryczne,
– krótkie filmy,
– grafiki,
– prezentacje multimedialne,
– inne

Forma ma rzecz jasna znaczenie, lecz zdecydowanie większą wagę winniśmy przywiązywać do poziomu publikowanych przez nas treści. Jeśli Google uzna je za wartościowe, to wtedy powiększy to nasze szanse na bycie łatwiej zauważalnym w wynikach wyszukiwania. Zatroszczmy się o to, by teksty były autorskie i oryginalne. Jak możemy wywnioskować z części tekstu o content marketingu – liczy się przede wszystkim wartość merytoryczna.

Influencer marketing – czym jest?

Ta odmiana marketingu internetowego zyskuje w ostatnich kilku latach ogromną popularność. Dlaczego? Influencer – czyli osoba, która jest autorytetem w konkretnej specjalności, tudzież jest rozchwytywana ze względu na prowadzenie bloga, vloga lub znanego profilu w Social Media, jest w stanie znacznie wpłynąć na potencjalnych Kontrahentów. Gdy dokonujemy selekcji influencera powinniśmy się kierować dziedziną, w jakiej działamy. Jeśli chcemy reklamować sklep odzieżowy, wtedy dobrym rozwiązaniem będzie zaangażowanie influencera, który pisze bloga na temat mody.

W odnalezieniu stosownego influencera mogą pomóc nam fora, grupy na Facebooku lub po prostu narzędzia do wyszukiwania. Należy pamiętać o tym, żeby przed zatrudnieniem influencera do lansowania Twojej firmy, przejrzyście wskazać cele i zastanowi się jaki budżet jesteś w stanie na przeznaczyć na influencera. Wynajęcie influencera winno być składnikiem olbrzymiej strategii, która sprawi, że przekonamy do siebie Odbiorców.

Marketing internetowy – podsumowanie

Jak już zdążyliśmy się przekonać, marketing internetowy to temat rzeka. Bardzo dużo możliwości, ale również mnóstwo pracy do zrobienia, jeśli nasza kampania ma przynieść profity. Nasze działania winny być starannie ułożone, a potem przez cały czas musimy reagować na zmiany na rynku.

Marketing w Internecie i nie tylko – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/

Komentarze są wyłączone.