Pozycjonowanie lokalne – Google Moja Firma i wiele więcej

Home staging - zadbaj o swoje mieszkanie
Home staging – przygotuj swoją nieruchomość na sprzedaż
Czerwiec 23, 2017

W dzisiejszych czasach da się zauważyć, że bez skutecznego propagowania strony internetowej, szanse na powodzenie naszej działalności są relatywnie nieduże. Na szczęście, dzięki nieustającemu rozwojowi, Google stworzyło skomplikowany mechanizm, który pozwala nam na dotarcie do lokalnych Konsumentów. Żeby to właśnie nasz salon fryzjerski, serwis opon, restauracja, biuro nieruchomości i cokolwiek innego zostało odnalezione przez Konsumentów z Twojego sąsiedztwa, niezbędne jest poprawne wypozycjonowanie strony w lokalnych wynikach wyszukiwania. Ma na nie wpływ dużo okoliczności, które opiszemy w poniższym artykule.

Pozycjonowanie lokalne – czyli co?

Tłumacząc od podstaw, pozycjonowanie lokalne polega na wypromowaniu konkretnej witryny w wyszukiwarkach. Od zwykłego pozycjonowania witryn różni się jednak tym, że pod uwagę bierzemy wyszukujących z konkretnego grona, np. województwa, miejscowości, a niekiedy nawet wyznaczonej dzielnicy. Nierzadko jest tak, że narzędzie wyszukujące może samodzielnie określić, gdzie jest najbliższe naszemu położeniu wielkie miasto. Da się to bez trudu zweryfikować, używając przycisku „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Załóżmy, że szukamy agencji nieruchomości. Jeśli wyszukujący jest w danym momencie w Toruniu, to wówczas wyszukiwarka doradzi nam najskuteczniej wypozycjonowane biura nieruchomości z Torunia. Badania nie kłamią – przeszło 95% Klientów poszukuje w pierwszej kolejności przedsiębiorstw i usług z ich okolicy, żeby mieć je pod ręką. Należy poczynić co się da, aby znaleźli właśnie naszą firmę, gdyż więcej niż 3/4 wyszukujących lokalnie kupiło produkt w przyszłości, a ponad 80% korzystających z smartfonów i tabletów używa wyszukiwarek internetowych. Co najczęściej wpisują? Przede wszystkim są to restauracje, sklepy i usługi. Jeżeli posiadasz restaurację działającą lokalnie, obowiązkowo musisz zapytać eksperta o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – jak się do niego zabrać?

Tak samo jak w temacie tradycyjnego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym nadal szczególnie istotną rzeczą będzie optymalizacja witryny internetowej. Musimy regularnie dodawać teksty i postarać się, by publikacje były możliwie jak najlepszej jakości. Pamiętajmy przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Należy w tym momencie pochylić się nad technikami, które są typowe dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.:

Utworzenie strony w Google Moja Firma, które obszerniej przeanalizujemy poniżej,
linki z lokalnych stron – zadbajmy o to, aby wieści o naszej firmie pojawiały się w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz witrynach połączonych z turystyką,
zgodność danych identyfikujących firmę – otoczmy opieką dane, które zapisujemy w katalogach firmowych i innych witrynach. Jeśli zmieni się nasz adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie uaktualnimy tego, to w takiej sytuacji wyszukiwarka może nas potraktować jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Szczególnie ważne będzie stworzenie konta naszej firmy w Google Moja Firma. Jest to narzędzie służące do tworzenia wizytówek zakładów, które egzystują na lokalnym rynku. Co możemy dzięki niej zyskać? Należyte pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki spowoduje, iż wyszukujący, wpisujący lokalne słowa kluczowe z dużą dozą prawdopodobieństwa trafi na naszą wizytówkę, uwzględniającą adres witryny internetowej i telefon do naszej firmy. Samo utworzenie wizytówki nie jest zbyt powikłane, ale już pozycjonowanie wymaga rzetelności i konkretnej znajomości tematu.

Żeby jeszcze podnieść swoje perspektywy na zwabienie lokalnych Odbiorców, użyjemy usługi Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten składnik pozycjonowania lokalnego jest dosyć trudny, ale zyski na rynku lokalnym z pewnością będą odczuwalne. Jak powinna wyglądać odpowiednio przygotowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć właściwy tytuł. Trzeba wczuć się w rolę szukającego i zastanowić się, czego będzie szukał w wyszukiwarce. Najłatwiej będzie uobecnić w tytule nazwę firmy oraz rodzaj oferowanych przez nas usług. Następnie, poszerzamy wizytówkę o aktualne dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – należy periodycznie je aktualizować. Następnie generujemy dla Twojej korporacji jednostkowy kod vanity URL. Jest to ciąg liter, który pojawia się po adresie https://plus.google.com/, zazwyczaj jako nazwa zakładu. Jeśli już mamy tamte elementy, pozostaje jedynie dobrać odpowiednią grafikę oraz zredagować opis działalności.

Nie zapominajmy – wizytówka wiąże się z wystawianiem nam opinii przez wyszukujących. Ich ilość i jakość będą decydować o tym, na jakim szczeblu znajdziemy się w rezultatach wyszukiwania. Gdy pozyskamy większą liczbę przychylnych opinii, to wtedy łatwo zauważymy ich pozytywny wpływ na pozyskiwanie kolejnych Nabywców oraz wypracowanie handicapu nad rywalami.

Pozycjonowanie lokalne to oszczędny i szybszy sposób, na ulokowanie się w wynikach wyszukiwania niż normalne pozycjonowanie witryn. Nie jesteś pewien od czego zacząć? Agencja reklamowa mająca w ofercie pozycjonowanie lokalne z pewnością pomoże Ci zrobić pierwszy krok w temacie pozycjonowania lokalnego.

Po więcej informacji – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/

 

 

Komentarze są wyłączone.